onsdag den 7. december 2011

TAK FOR EN SKØN VINTERSÆSON






Tak for en fantastisk sæson her på kunstskolen, jeg er helt høj i dag over hvor mange flotte værker børnene har skabt :-) Det er den rene glæde for mig at have SÅ meget kreativitet i mit hjem!





LAG PÅ LAG

Vi har arbejdet intensivt med forskellige maleteknikker og børnene har leget med alle former for redskaber til at lave strukturer og få perspektiv ind i de forskellige malerier via de mange lag af farve. Spartler, svampe. perleplader, stearinlys, tuber, spray - JA ALT er blevet prøvet.






































Lag på lag og mange dages tørretid at glæde sig til......! Alle værker underskrives så fint, så vi kan huske hvem der har lavet hvad. Produktionen er nemlig stor alene på 2 timer.



















Gulvet må tages i brug til tørring og i pauserne er det så spændende at gå rundt og kigge på alle de forskellige udtryk og farvevalg.






































Selv det at rense og skylle pensler kan være en sjov leg. Hvad sker der med farven og hvilke motiver danner det i vasken? Jeg indøver at eleverne skærper deres sanser og registrerer linier og former, så "Skylleprocessen" kan være stor inspiration til det næste værk.







Tapet, silkepapir, pap og kul bliver afprøvet i skitsebøgerne. Hvordan kan man bygge et billede op så det får dybde og hvordan kan man arbejde med kontraster og modsætninger i sine collager. Eleverne har hver deres bud og vi har brugt de forskellige til at blive inspireret og fået nye idéer til hvordan man både kan rive og klippe papiret og få vidt forskellige resultater.



















Forsider hvor der er lagt vægt på det personlige udtryk og mange har tænkt i 3D :-) Elverne får ofte et meget tæt forhold til deres skitsebøger og det er en ekstra glæde for mig som underviser. En skitsebog er lige så vigtig for en kunstner som at trække vejret og det er i den grad blevet efterlevet på skolen.

I bøgerne er der blevet arbejdet med kul og collagepapir og vi har taget hul på 3 D registrering og genstandstegning.
















Solen er med til at fremskynde tørreprocessen og jeg nyder de flotte resultater!



















Så blev det juletid og eleverne udfordrede mig med at insistere på at male julemænd og jeg fik øvet mig i at få denne højtid ind i undervisningen :-) Jeg må indrømme det blev nogle meget charmerende af slagsen! Så TAK for det!









TAK for en god tid :-)