onsdag den 19. november 2014

KUNSTSKOLE VINTER 2015


GLÆDEN VED AT SKABE er temaet og motivationsgrundlaget i kunstskolen.

Børnene og de unge vil via leg, musik og brug af alle sanser få den kreative proces helt ind i blodet og selv skabe kunstværker og skulpturer. Giv dit barn en glad og sjov måde at starte sin weekend på. I hyggelige rammer åbner jeg mit hjem og ateliér for børnene og de vil sammen med andre børn og unge udforske deres kreativitet. Nærvær er mit hovedfokus som underviser og jeg har derfor meget få på hvert hold, så der er plads til hver enkelt personlighed. Alle børn er helt unikke og den glød og individualitet bliver styrket undervejs i forløbet. Farvevalg og maleteknikker understøttes i denne proces og jeg bruger min intuition i måden jeg underviser på. 


Kunstskolen henvender sig til alle børn og unge i alderen 5 - 15 år. I Kunstskolen er der fokus på nærvær og det at bruge alle sine sanser og få overført det til maleri, tegning, collager og 3-d former. 

  • Har du et kreativt barn eller et ungt menneske som ELSKER at tegne, male og bruge sine hænder?

  • Kom og få professionel undervisning og skab kunst ved at have det sjovt!

Holdene starter op d. 9 og 10 januar og kører frem til d. 14 marts 2015. Der er Early Bird rabat ved tilmelding inden d. 11 december 2014. Se mere info nederst.



















                                            
INDHOLD

  • Indsigt og udfoldelse af de kreative teknikker og muligheder indenfor tegning, maleri, collage og 3-d formgivning.
  • Professionel undervisning både individuelt og i grupper.
  • Hver gang arbejdes der udfra et tema. 
  • Undervisningen vil forgå indendørs i atelièr og når vejret tillader det udendørs i haven.
  • Alle moduler afsluttes med en Ferniserings fest, hvor børnene vil vise deres kreationer frem. 













SPÆNDENDE PROGRAM 2015:

  • Blæktegning med helt nye teknikker
  • Geometriske mønstre, stilperioder som Art Deco, Bauhaus etc.
  • Design af postkort, bogmærker og plakater
  • Abstrakt maleri med inspiration fra fotokunsten










ALDERSGRUPPER

  • LØRDAGSHOLD: 5 - 9 år
  • FREDAGSHOLD: 10 - 15 år
  • max 15 pr. hold


TID

  • Fredage kl. 15.00 - 17.00 
  • Lørdage kl. 10.00 - 12.00  


DATOER 

  • Fredag d. 9/1, 16/1, 30/1, 6/2, 27/2, 6/3, 13/3  
  • Lørdag d. 10/1, 17/1, 31/1, 7/2, 28/2, 7/3, 14/3


   FERNISERING

  • Søndag d. 15 marts  kl. 13.00 - 14.00 - Indbydelse følger


STED

  • Isafjordvej  24, Himmelev, 4000 Roskilde


PRIS

  • 1500 kr for en sæson på 7 gange inklusiv udgifter til lærred, papir, skitsebøger, pensler, akrylfarve, akvarelfarve, blæk, farveblyanter, blyanter, tusch etc.
  • Early Bird 1350 kr ved tilmelding inden d 11 december 2015.

TILMELDING

  • Send en mail på info@valtrup.com. Når du har fået et svar omkring din plads overføres de 1500 (1350) kr på MobilePay 29282041 eller på Reg. nr. 9173 Konto nr. 11141935. Først ved indbetaling er du sikret en plads.








Jeg har en stor kærlighed til at skabe malerier med alt andet end pensler, det åbner ens sanser at eksperimentere inden for dette felt. På billedet ses hvordan mælkebøtter kan bruges til at lave smukke bløde strukturer i et maleri - Børnene elskede hele processen. 




HVAD SIGER ELVERNE OG FORÆLDRENE

Kommentarer fra gæstebogen
















"Tak fordi du åbner dit skønne hjem for små kreative sjæle, din kunstskole har været en sand kreativitetsindsprøjtning for min datter på 6 år.
Hun har altid vist interesser for farver, former, tegning, maling, kollage mm., og du har tydelig vis givet hende lov til at eksperimentere med teknikker og materialer, som har udfoldet en lyst til fordybelse, i det at skabe former og lege med farverne.

Du har også vist hende hvordan man opdager et smukt område i en tegning, som man ellers ikke er helt tilfreds med, og hvordan ”krusseduller” kan bliver til de skønneste mesterværker.

En tegning er ikke bare en tegning mere, der er pludselig ”dybde” i billedet – men vigtigst af alt, hun har det sjovt med det, for det er blevet til en leg med klip, kollage, mønstre og nuancer i farverne"

Heidi Holm – mor til Kaisa 6 år


"Tak fordi åbner dit hjem og hjerte for Jasmin. Hun nyder tiden med dig og finder glæden ved kunsten!"

Christina Christensen

"Mor, jeg elsker simpelthen at være hos Anja - hun gør det altid så hyggeligt og hun er altid i godt humør. Der er musik og det er sådan rigtig hjemligt. Jeg håber aldrig hun stopper med at undervise".

Emma 12 år

"Da jeg første gang afleverede Smilla på Kunstskolen hos Anja, havde jeg svært ved at gå igen. Rummet, stemningen, farverne , den blide musik...jeg stod og kiggede ind i mulighedernes univers og havde mest af alt lyst til at blive og selv slå mig løs.

Den afsluttende fernisering var et smukt inferno af farver, former og glade børn, der stolt viste deres værker frem - med et glas børnechampagne i hånden. Det har været et magisk forløb. Både for os som forældre og ikke mindst for vores lille kunstner, som styrket i sin tro på at hun kan skabe, det hun vil, fortsætter med at slå sig løs med farver og pensler".


"Elvira har gået på en meget inspirerende kunstskole i efteråret. Og i december afsluttede forløbet med den fineste fernisering. Hvis du har en lille kunstner derhjemme kan jeg varmt anbefale oplevelsen.

Stifteren Anja Valtrup er et inspirerende møde i sig selv. Hver gang jeg afleverede Elvira , havde jeg stor lyst til at blive hængende som en flue på væggen.

Det var så stort at fejre de små kunstnere med børnechampagne og osterejer."

Christine Eilvig








UNDERVISER


Mit navn er Anja Valtrup og jeg er billedkunstner og designer. Jeg har selv gået på kunstakademi for børn efter skoletid og allerede der blev der lagt grundstenen til den passionerede kreativitet jeg lever af i dag. Med en uddannelse på Kunsthåndværkerskolen i Kolding og Danmarks Designskole kan jeg garanterer dig at dit barn får en professionel undervisning. I Kunstskolen er der fokus på nærvær og det at bruge alle sine sanser og få overført det til maleri, tegning, collager og 3-d former. Jeg har et brændende ønske om at give GLÆDEN og NYDELSEN ved at skabe videre til børnene - en GAVE for livet. Jeg ser et stort potentiale i børn og deres nysgerrighed og appetit på livet.





Jeg har haft mange forskellige slags kunstudstillinger og udsmykningsopgaver de sidste par år og har siden 2013 både været gæsteunderviser på Den Skandinaviske Designhøjskole www.designhojskolen.dk samt lavet kunstforløb hos Dankbar Konsulenterne www.dankbar.dk som hjælper psykisk sårbare unge. Se mere om min kunst og aktiviteter på denne blog: